Voorsprong bij de pauze niet verzilverd

Afgelopen zaterdag verloor het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam de eerste wedstrijd in 2018 met 2-4 van Wijzenbeek/Westa uit Wessem. De punten voor de thuisclub kwamen van Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic die allebei eenmaal wonnen.

In de openingswedstrijd verloor Jeroen Bastiaansen de eerste game nipt van Rino Alberts. De tweede game ging eenvoudig naar Bastiaansen, waarna Alberts wederom op voorsprong kwam via een game met dezelfde cijfers. In de vierde game ging de strijd gelijk op en kwam Bastiaansen met 10-9 het eerst op gamepoint. Alberts trok echter de game, en daarmee de wedstrijd, alsnog naar zich toe. Emanuel Martins Ferreira won de eerste game met minimaal verschil tegen Nicolas Schenkel en de tweede game overtuigend. Daarna knokte Schenkel zich terug en wist een vijfde game af te dwingen. Met een 8-3 tussenstand leek Martins Ferreira eenvoudig te gaan winnen, maar Schenkel vocht zicht terug. Toch trok Martins Ferreira nipt met 12-10 aan het langste eind. Eenzelfde scoreverloop was er in de wedstrijd van Nermin Smajic tegen Filip Cluyts. De beslissende vijfde game ging gelijk op. Na een 9-7 tussenstand, kwam Cluyts met 9-10 het eerst op matchpoint. Met drie punten op rij trok Smajic de partij alsnog naar zich toe. Hiermee kwam de stand bij de pauze op 2-1.

Na de onderbreking werden de eerste vier games van de wedstrijd van Jeroen Bastiaansen tegen Nicolas Schenkel eenvoudig over en weer gewonnen. In de beslissende vijfde game ging de strijd tot 9-9 gelijk op, waarna Schenkel de partij naar zich toe trok. Nermin Smajic won de eerste game vrij ruim van Rino Alberts. Deze liet zich echter niet uit het veld slaan en won de volgende twee games even overtuigend. Op een 10-6 tussenstand in de vierde game leek er een vijfde game te worden afgedwongen door Smajic. Alberts knokte zich goed terug en kwam op 10-11 op matchpoint. Smajic kwam nog terug, maar het volgende matchpoint wist Alberts wel te verzilveren. In de laatste wedstrijd weer hetzelfde scoreverloop als in de wedstrijd ervoor. Ditmaal wist Emanuel Martins Ferreira echter de vierde game te winnen tegen Filip Cluyts. In de vijfde game trok Cluyts de wedstrijd nipt naar zich toe. Daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord. Thomas Baart kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam:
A. Jeroen Bastiaansen
B. Emanuel Martins Ferreira
C. Nermin Smajic

Spelers Wijzenbeek/Westa:
X. Nicolas Schenkel
Y. Rino Alberts
Z. Filip Cluyts

Gedetaillerde uitslagen:

Scyedam 1 - Wijzenbeek/Westa 1
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 11-13 11-6 6-11 10-12 - 0-1
B - X 13-11 11-4 6-11 8-11 12-10 1-0
C - Z 11-9 11-5 4-11 6-11 12-10 1-0
A - X 7-11 11-6 5-11 11-7 9-11 0-1
C - Y 11-5 6-11 5-11 12-14 - 0-1
B - Z 11-6 8-11 5-11 11-7 9-11 0-1
Einduitslag 2-4

Kleine nederlaag dames Scyedam

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor zaterdag voor de tweede maal met 4-6, dit keer tegen Vriendenschaar uit Gouda.
In deze wedstrijd wonnen Sandra Meeuwsen en Patricia Smith allebel tweemaal. Patricia Smith moest alleen haar meerdere erkennen in Elle Cillesen en Sandra Meeuwsen trok in de alklerlaatste wedstrijd aan het kortste eind tegen Marion van Leeuwen. Charell Schoonbrood moest in de allereerste wedstrijd opgeven. Daniƫlle Maas en Anissa Schoonbrood kwamen zaterdag niet in actie.