Beste Leden,

In deze tafeltennis loze periode een update vanuit Scyedam.

Om te beginnen spreek ik de wens uit dat het met u en uw familie goed gaat. Als u in uw nabijheid te maken heb gehad met de gevolgen van het Corona virus heel veel sterkte!
Bij ons allemaal leven veel vragen over de maatregelen rond de bestrijding van het Covid-19 virus, een vraag die we allemaal gemeen hebben is; wanneer mogen we weer aan de slag (letterlijk en figuurlijk) met tafeltennis?

Als we daar het antwoord eens op wisten, maar helaas ook wij weten dit nog niet. We zijn wel veel in contact met de NTTB en de Gemeente Schiedam om te kijken wat wel mag en kan.

Buiten tafeltennissen hoor ik u zeggen, ja dat mag in clubverband op eigen terrein. We hebben de ruimte achter de zaal bekeken en vinden de status van de bestrating niet verantwoord om daar op te gaan tafeltennissen. Helaas is het in clubverband niet toegestaan om daar de spelen, maar in de wijken Nieuwland en West staan een aantal tafels die via het Round the Table project zijn geplaatst wellicht is het een idee om daar met iemand af te spreken met inachtneming van de RIVM voorschriften. Misschien staat er ook wel een tafel bij u in de buurt. Ga je spelen schroom niet en plaats een foto op Social Media met #NTTB en #Tafeltennis.

Maar de jeugd dan, die mag toch sporten?
Helaas geen binnensport, zelfs niet met minimaal 2m74 tussenruimte. Hier over lopen gesprekken tussen de NTTB, NOCNSF en de overheid. Dank zij de korte lijntjes met deze organisaties blijven we op de hoogte en zodra er nieuws is, laten we het weten.

Wat als we wel groen licht krijgen, hoe gaan we het dan aanpakken?

• Dubbelen hoort helaas voorlopig niet tot de mogelijkheden.
• Tafels ver genoeg uit elkaar dit betekend dat er in beide zalen maximaal 4 tafels kunnen staan, dus 8 in totaal.
• Kantine blijft tot nader order dicht.
• Er komt een aanwezigheidslijst met wie er op een bepaald moment in de zaal is geweest voor een eventueel contact onderzoek. Bij betreden van de zaal ga je dus ook akkoord met het bewaren van deze gegevens.
• Geen ouders in de accommodatie in geval we alleen toestemming hebben voor het sporten van de jeugd.
• Handen wassen voor en na het spelen.
• Geen handen schudden, high fives etc.
• Kleedkamer inclusief douches mogen tot nader bericht niet gebruikt worden.
• We zullen looprichting aan gaan geven met een aparte in en uitgang.
• Maximaal een half uur spelen en dan de tafel vrij voor 2 anderen.
• Wachten tot we mogen spelen gaan we boven op de corridor doen met minimaal 1m5 afstand van elkaar.
• Eigen alcoholvrije drankjes meenemen, alcohol is en blijft verboden buiten de kantine.
• De club zal zorgen voor ontsmettingsmiddelen, maar neem je zelf ook mee, graag!
• Tafel en balletje schoonmaken na jou training.
• Veeg je vochtige hand niet af aan de tafel maar gebruik je eigen handdoek.
• Gebruikte ballen verzamelen om schoon te maken.
• We volgen de richtlijnen van het RIVM en de regels van de (lokale) overheid.
• We zijn een vereniging dus we moeten het samen doen, spreek elkaar aan op dingen die beter kunnen. Wordt dan ook niet boos en bagatelliseer het niet.

De competitie

De planning is dat deze begin september weer gaat beginnen, of dat op de oorspronkelijke datum is dat weten we nog niet. Wel zal ook hier gelden geen dubbel en vervoer met in achtneming van de voorschriften van het RIVM. Binnen kort nemen Martin (voor de senioren) en Clement (voor de jeugd) contact op met de leden die afgelopen seizoen deel hebben genomen aan de competitie. Indien je geen competitie heb gespeeld maar het lijkt je wel leuk neem dan op met respectievelijk Martin ( Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Clement (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Kantine

Helaas hadden we net inkopen gedaan voor de club en sommige zaken hebben een datum voor of vlak na 1 september dus de vraag is; is je bier op, dreigt de voorraad chips of fris op te raken? Denk eens aan de voorraad op de club. Voor informatie neem contact op met de penningmeester Peter Dröge (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Met sportieve groet,

Namens het bestuur