Tweede herenteam in degradatiegevaar

Aanstaande zaterdag zijn er weer thuiswedstrijden voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - ATTC Evo-Repro 1 uit Alphen aan den Rijn;
Scyedam jeugd 2 - Twenty-one Up 1 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 3 - Rijnsoever 8 uit Katwijk.

Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Alle tot nu toe gespeelde wedstrijden werden ruim door dit team gewonnen. Met 46 punten uit zes wedstrijden staat het eerste jeugdteam aan kop met 13 punten voor op Scylla 2. Tegenstander ATTC Evo-Repro staat met 21 punten op de zesde en laatste plaats in de poule. De uitwedstrijd eindigde in een 2-8 overwinning voor het team van Scyedam.
Het tweede jeugdteam speelt in de derde klasse en bestaat uit Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Tot nu toe werd slechts eenmaal verloren en wel met 6-4 in de uitwedstrijd tegen de huidige koploper, Alexandria ’66. Daarmee wordt de tweede plaats ingenomen met 32 punten. De uitwedstrijd tegen Twenty-one Up werd met 4-6 gewonnen.
In het derde team dat uitkomt in de pupillen duo competitie spelen Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Dit team speelt net als het tweede team in een poule met vijf teams. Met 14 punten staat dit team op de derde plaats in de voorlopige tussenstand. Tegenstander Rijnsoever 8 staat met 9 punten op de vierde plaats. De uitwedstrijd eindigde in een 3-2 overwinning voor de thuisclub.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - SVE 1 uit Utrecht;
Scyedam 2 - Scylla 2 uit Leiden.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De eerste divisie waarin dit team uitkomt bestaat dit najaar uit acht teams die elkaar eenmaal ontmoeten. Aansluitend volgt een promotie- en degradatiegroep waarin de returns worden gespeeld. De wedstrijden bestaan uit 7 sets: 6 enkelspelen en als laatste een dubbelspel. Zaterdag wordt de laatste ronde gespeeld van het reguliere programma, waarna ons team in de degradatiegroep gaat spelen. Het team staat momenteel namelijk met 12 punten op de zevende plaats. Tot nu toe werd alleen de wedstrijd tegen Avanti gewonnen en wel met 4-3.
Tegenstander SVE staat met vijf punten op de achtste plaats. De spelers van het team uit Utrecht zijn Quinten van Dissel, Ian de Graaf, Rogier Kessel en John van Spengen.

Het tweede herenteam komt uit in de derde divisie. De spelers van het team zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Na zes wedstrijden staat dit team met 17 punten op de vijfde plaats in de poule, de achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats is opgelopen tot 14 punten.
Tegenstander Scylla 2 staat met 15 punten op de laatste plaats en heeft nog geen wedstrijd gewonnen. De uitwedstrijd eindigde in een 3-7 overwinning voor de reserves van Scyedam. als enige team alle wedstrijden gewonnen. Het team uit Leiden bestaat uit acht spelers, waarvan tot nu toe alleen Jacques Duijs, Bram van Kuijck en Yannik Marchand hebben gespeeld.