Beste leden en vrienden van TTV Scyedam,

Helaas moet ik jullie meedelen dat 20 december jl. op 86 jarige leeftijd ons erelid en oud voorzitter Wim de Raaij is overleden.
Vooral de wat oudere leden zullen Wim nog herinneren van zijn schaterende lach aan de bar en zijn wijze woorden voor een ieder.
Wim is zijn sportieve carrière begonnen als cricketspeler bij Hermes DVS maar halverwege de jaren 50 besloot Wim te gaan tafeltennissen bij NOAD en later maakte hij de overstap naar Service een van de voorlopers van het latere De Korenbeurs. Je kan dus zeggen dat Wim een echte “Scyedammer” was.
In de periode 1964 tot en met 1974 is Wim 2 x voorzitter geweest.
In het jubileum boek van Service tot Brandersstad waar hij zelf aan meewerkte blikt Wim terug op zijn voorzitterschap: De fusie van Service naar TSF, het aantrekken van Bruynzeel Keukens als hoofdsponsor, de opkomst van eigen toppers als Hans van de Broek en Hans Lingen, het aantrekken van de eerste buitenlandse speler in Nederland, Midhat Ustovic verhuizen van de kartonnagefabriek naar de Korenbeurs, het waren soms hectische tijden.
Hans Lingen over zijn oud voorzitter en vriend:
Wim was een beminnelijk persoon, een gever, hield van gezelligheid en harmonie. Hij wilde het goede in mensen zien, maar schroomde niet harde beslissingen te nemen, indien noodzakelijk. Na zijn voorzitterschap verhuisde hij naar Spijkenisse en werd daar hoofd van een basisschool. Dit was één van de redenen dat hij steeds minder aanwezig was op clubavonden en dergelijke. De laatste jaren tobde Wim steeds meer met zijn gezondheid, mankeerde van alles, maar bleef bewonderenswaardig positief. Dankzij hulp van een aantal geliefden heeft Wim tot het einde zelfstandig kunnen wonen.
De crematie is op 29 december 13.45 in Crematorium Spijkenisse, Oprelseweg 3 te Spijkenisse
Als bestuur van TTV Scyedam wensen wij familie en vrienden veel sterkte toe met het verlies.

Namens het bestuur
Maurice Seijkens Voorzitter