Zaterdag spelen de teams voor het eerst thuis

Afgelopen zaterdag is de voorjaarscompetitie gestart voor de tafeltennisteams van Scyedam met een uitwedstrijd. In de najaarscompetitie kende het eerste herenteam een zeer lastige eerste seizoenshelft. Enkele malen moest incompleet worden aangetreden door de ziekte die Edwin ten Hoope noodgedwongen aan de kant hield. Een aantal malen hebben we gebruik kunnen maken van de diensten van Jamal Dennison uit Engeland. In de tweede seizoenshelft werd dit ruimschoots goedgemaakt: vooral dankzij de terugkeer van Edwin. Uiteindelijk werd een prima tweede plaats behaald. Het team is versterkt met Denis Dimitrov en Daniel Pava waarmee voorzichtig wordt gedacht aan een kampioenschap. Daria Dubenko heeft een stapje teruggedaan naar het tweede team. Afgelopen zaterdag was de start echter teleurstellend, tegen promovendus Pecos werd een 8-5 nederlaag opgelopen.
Het tweede herenteam heeft zich het najaar voor het eerst in jaren gehandhaafd in de derde divisie. Afgezien van de uitbreiding met Daria is het team ongewijzigd. Afgelopen zaterdag werd een teleurstellende ruime nederlaag geleden: Amsterdam ’78 won met 12-1.
Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam en de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - De Brug 1 uit Apeldoorn;
Scyedam jeugd 2 - VVV 1 uit Leidschendam;
Scyedam jeugd 3 - Play Fair 1 uit Leimuiden;
Scyedam jeugd 4 - VVV 2 uit Leidschendam;
Scyedam jeugd 5 - Play Fair 3 uit Leimuiden;
Scyedam jeugd 6 - Docos 2 uit Leiden.

Het eerste jeugdteam is in de najaarscompetitie kampioen geworden en komt nu uit in landelijk B. In het team is Seppe Dijkstra gestopt, het team is versterkt met Luciano Medrano Prado. Afgelopen zaterdag werd de uitwedstrijd tegen Hilversum 2 met 4-6 gewonnen.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse. In dit team speelt Emir Ersoy en zijn Jason Brevé en Mucahid Yardimsever gestopt, hun plaatsen worden ingenomen door Gaudi Kaersenhout en Ridvan Velic uit het derde team. De uitwedstrijd afgelopen zaterdag tegen Alexandria ’66 3 in Rotterdam eindigde in een ruime 3-7 overwinning.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Eren Kondu en Kenai Scholtes. De eerste wedstrijd eindigde zaterdag in Rotterdam tegen Alexandria ’66 4 in een 7-3 overwinning voor de thuisclub.
Team 4 komt uit in de vierde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Steven de Jong, Ian Quinlan en Ben Westerkamp. Dit team kwam afgelopen zaterdag nog niet in actie omdat de wedstrijd tegen Serve ’71 is uitgesteld.
Team 5 komt uit in de jeugd starters duo competitie, de spelers van dit team zijn Tu Bui en Uveys Yardimsever. Afgelopen zaterdag eindigde de wedstrijd in Katwijk tegen Rijnsoever 10 in een maximale 0-5 overwinning.
Ook team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Ersan Metin, Jazz Sodiko en Nathan van Velsen. Dit team verloor afgelopen zaterdag de uitwedstrijd in Rotterdam met 3¬-2 van Alexandria ’66 8.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Hilversum 1;
Scyedam 2 - Scylla 2 uit Leiden.

Het eerste herenteam van Scyedam is versterkt met Denis Dimitrov en Daniel Pava, Daria Dubenko doet een stapje terug en komt nu uit in het tweede team. Het team bestaat dit voorjaar dus uit Thomas Baart, Denis Dimitrov, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope, Daniel Pava en Gabriele Vicario. Afgelopen zaterdag verloor het team teleurstellend met 8-5 tegen het gepromoveerde Pecos. In die wedstrijd wonnen Daniel en Edwin beiden tweemaal en Gabriele zorgde voor het vijfde punt. Kopman Thomas bleef met lege handen.
De spelers van tegenstander Hilversum zijn Mark Hankel, Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Teun Salentijn en Mick de Vette. Afgelopen zaterdag verloor dit team nipt met 6-7 van Sittard.

De spelers van het tweede herenteam zijn Daria Dubenko, Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team is afgelopen zaterdag erg matig gestart met een 12-1 nederlaag tegen Amsterdam ’78. De spreekwoordelijke eer werd gered door Bart. Daniel, Daria en Kees wisten daar helaas geen punten aan toe te voegen.
De spelers van tegenstander Scylla 2 zijn Osama Almak, Fang Ning Chen Chen, Jacques Duijs, Thomas Gerkrath, Bram van Kuijck, Thijs Langeveld, Joost van Santen en Alexandros Stefanis. Dit team won afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd met 9-4 van Shot uit Soest.