Jeugdteams spalen zaterdag de laatste thuiswedstrijd

De voorjaarscompetitie loopt met nog twee wedstrijden te gaan op zijn eind voor de tafeltennisteams van Scyedam, de herenteams spelen nog tweemaal thuis.
De eerste divisie poule van het eerste herenteam is nog altijd ongemeen spannend. Zeker is dat de tegenstander van zaterdag (Markiezaat) degradeert. Met een verschil van elf punten tussen koploper Pecos en nummer vijf Sittard is er voor de andere teams nog van alles mogelijk.
Het tweede herenteam staat met 48 punten op de vijfde plaats in hun derde divisie poule, met een achterstand van zes punten op Scylla 2. Het team heeft dus nog een flink aantal punten nodig om zich te handhaven.
Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam en vijf van de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd. De jeugdteams spelen een week later de laatste wedstrijd uit.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden van de jeugdteams staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Bijmaat 1 uit Huizen;
Scyedam jeugd 2 - Scylla 5 uit Leiden;
Scyedam jeugd 3 - Pecos 1 uit Oegstgeest;
Scyedam jeugd 4 - Scylla 7 uit Leiden;
Scyedam jeugd 5 - HTTV-070 1 uit Den Haag.

Het eerste jeugdteam komt uit in landelijk B en bestaat uit Jarnelo Erich, Onder Kondu, Luciano Medrano Prado en Kay Sels. Het team staat op de tweede plaats met 44 punten en 9 punten achterstand op koploper Amsterdam 78. Tegenstander Bijmaat staat laatste met 31 punten, de uitwedstrijd in Huizen eindigde in een kleine 6-4 overwinning voor de thuisclub.
Het tweede jeugdteam komt uit in de eerste klasse, de spelers van het team zijn Emir Ersoy, Gaudi Kaersenhout en Ridvan Velic. Dit team staat met 39 punten uit acht wedstrijden gedeeld derde met Alexandria ‘66. Tegenstander Scylla staat daar met 38 punten maar een punt achter, maar met een wedstrijd minder gespeeld. De uitwedstrijd in Leiden eindigde in een ruime 3-7 overwinning.
Het derde team komt uit in de tweede klasse en bestaat uit Dean Hageraats, Nina de Jong, Eren Kondu en Kenai Scholtes. Dit team staat op de zesde en laatste plaats met 30 punten. De uitwedstrijd tegen Pecos werd met 8-2 door de thuisclub gewonnen.
Team 4 komt uit in de vierde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Steven de Jong, Ian Quinlan en Ben Westerkamp. Het team staat derde met 41 punten. Scylla staat gedeeld vierde met 38 punten. De uitwedstrijd eindigde in een 5-5 gelijkspel.
Team 5 komt uit in de jeugd starters duo competitie, de spelers van dit team zijn Tu Bui en Uveys Yardimsever. Het team staat op de tweede plaats met 22 punten. De uitwedstrijd tegen HTTV-070 eindigde in een ruime 1-4 overwinning.
Ook team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. Spelers van het team zijn Ersan Metin, Jazz Sodiko en Nathan van Velsen. Het team staat met 25 punten uit zeven wedstrijden op de eerste plaats, met maar een punt voorsprong op Alexandria ’66. Het team is ingedeeld in een poule met vijf teams en komt zaterdag niet in actie.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Het Markiezaat 1 uit Bergen op Zoom;
Scyedam 2 - US 1 uit Diemen.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Thomas Baart, Denis Dimitrov, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope, Daniel Pava en Gabriele Vicario. De verschillen in hun eerste divisie poule zijn nog steeds gering. Vijf teams zijn in onderling gevecht om het kampioenschap en degradatie, alleen zeker is dat Markiezaat degradeert. De uitwedstrijd tegen Markiezaat eindigde in een ruime 2-11 overwinning. Daniel, Edwin en Thomas wonnen allemaal driemaal, alleen Gabriele moest in de openingswedstrijd zijn meerdere erkennen in vroegere Scyedammer Nermin Smajic. Het tweede verliespunt kwam uit het verloren dubbelspel in de laatste partij.
De spelers van tegenstander Markiezaat zijn Kristian Davidse, Rahiem Goedar, Nermin Smajic en Yakup Yildizlar. Afgelopen zaterdag verloor dit team met 3-10 van Hilversum.

De spelers van het tweede herenteam zijn Daria Dubenko, Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat vijfde met 48 punten en heeft zes punten achterstand op Scylla. De uitwedstrijd tegen US eindigde in een 8-5 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd wonnen Bart en Kees twee wedstrijden, Stephan won eenmaal en Daniel wist daar geen punten aan toe te voegen.
De spelers van tegenstander US zijn Esther Bos, Pieter Danes, Tycho Dekkers, Sandor Duis, Dylan Kret, Jos Prinzen, Paul Rhebergen en Arco Visser. Dit team verloor afgelopen zaterdag nipt met 6-7 van Scylla.