Handhaving in laatste speelronde in eigen hand

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam boekte afgelopen zaterdag een ruime 9-4 overwinning tegen degradant Markiezaat uit Bergen op Zoom. Anders dan de ruime uitslag doet vermoeden was de tegenstand behoorlijk groter dan in de uitwedstrijd toen de thuisclub maar twee punten wist te behalen. Edwin ten Hoope was de uitblinker bij de thuisclub: hij won drie maal, waaronder van topman en oud-Scyedam speler Nermin Smajic.

Edwin ten Hoope

Het Schiedamse team heeft nu zes punten voorsprong op Sittard dat op de vijfde plaats staat wat degradatie betekent. Sittard moet zaterdag op bezoek bij Markiezaat, Scyedam ontvangt dan Hercules dat twee punten voorstaat. In de wedstrijd tegen Markiezaat wonnen Thomas Baart en Denis Dimitrov tweemaal, Daniel Pava eenmaal, het negende punt kwam uit het dubbelspel van Thomas Baart en Edwin ten Hoope. Gabriale Vicario en Martijn van der Heide kwamen zaterdag niet in actie.

In de eerste wedstrijd won Thomas Baart eenvoudig en met ruime cijfers van Jakup Yildizlar.
Daniel Pava verloor de eerste game erg afgetekend van Nermin Smajic, won de tweede game nipt en verloor de derde. In de vierde game ging de partij volstrekt gelijk op, Pava kwam met 10-9 op gamepoint maar Smajic trok met drie punten op rij de wedstrijd naar zich toe.
Edwin ten Hoope boekte een eenvoudige overwinning met ruime cijfers op Kristan Davidse.
Denis Dimotrov verloor de eerste game van Rahiem Doedar, de tweede game ging tot 8 8 gelijk op, maar nadat hij deze had gewonnen ging de rest van de partij eenvoudig naar Dimitrov.
De wedstrijd van Thomas Baart tegen Nermin Smajic werd over de volledige vijf games gespeeld. Na verlies in de eerste, maakte Baart in de tweede een 7-9 achterstand goed en won deze alsnog. De derde ging weer nipt naar Smajic en in de vierde maakte Baart weer overtuigend gelijk. In de beslissende vijfde game liep Smajic snel weg en via 4-9 trok hij de partij naar zich toe.
Ook de wedstrijd van Daniel Pava ging over vijf games. Vier games werden over en weer gewonnen, waarbij Pava in de vierde game op 9-10 een matchpoint wist weg te werken. In de vijfde game leek Pava op 9-6 aan het langste eind te trekken, maar Yildizlar won alsnog met vijf punten op rij.
Edwin ten Hoope won ook zijn tweede wedstrijd overtuigend, ditmaal van Rahiem Goedar.
Denis Dimitrov moest alleen de derde game afstaan tegen Kristian Davidse.
Hiermee kwam de stand bij de pauze op 5-3.

Na de onderbreking behaalde Edwin ten Hoope een knappe overwinning op Nermin Smajic. Vooral in de derde game toonde hij zijn strijdlust: hij liet zich door een 4-9 tussenstand niet uit veld slaan en trok de game zonder verder tegenpunt naar zich toe. In de vierde game trok hij knap de partij naar zich toe.
Thomas Baart won de eerste twee games ruim van Rahiem Goedar en in de derde game wist hij een 8-10 tussenstand om te buigen naar de overwinning in de wedstrijd.
Daniel Pava speelde zaterdag erg moeizaam zijn wedstrijden. Tegen Kristian Davidse verloor hij de eerste twee games met minimaal verschil. Hij herpakte zich echter en won de volgende twee games overtuigend. De vijfde game ging gelijk op, maar uiteindelijk wist Pava deze te winnen.
Ook Denis Dimitrov verloor tegen Yakup Yildizlar de eerste twee games. De derde game won Dimitrov ruim, in de vierde game had hij op 11-10 eenmaal een gamepoint, maar Yildizlar trok de partij naar zich toe.
Het afsluitende dubbelspel van Thomas Baart en Edwin ten Hoope tegen Kristian Davidse en Nermin Smajic was van hoog niveau en kende enkele verrassende inhaalacties van het thuisduo. Na winst in de eerste game en nipt verlies in de tweede kwamen Baart en Ten Hoope terug van een 4-9 tussenstand en wonnen deze game alsnog. In de vierde game weer een 4-9 tussenstand, ook ditmaal kwamen Baart en Ten Hoope goed terug, nu trokken Davidse en Smajic echter aan het langste eind. Het kruit van Davidse en Smajic was daarmee verschoten, in de vijfde game liepen Baart en Ten Hoope snel uit. Daarmee werd de eindstand op 9-4 bepaald.

Gedetailleerde uitslagen:

AC - WZ 11-7 11-13 12-10 17-19 11-3 1-0
Einduitslag 9-4

Tweede herenteam verliest met 6-7, handhaving wordt erg lastig

Het tweede herenteam verloor met 6-7 van US uit Diemen. Belangrijkste aandeel had Bart Platzbeecker die drie maal won. Rob Hoogendijk deed daar met twee overwinningen weinig voor onder. Daria Dubenko won eenmaal en Stephan Pieters bleef met lege handen. Kees de Koning en Daniel Snoek kwamen niet in actie.
Met 54 punten staat het team van Scyedam nu vijfde met zeven punten achterstand op Scylla 2. In de laatste wedstrijd speelt Scyedam zaterdag tegen Docos, waar in de uitwedstrijd met 3-10 van werd gewonnen. Scylla moet tegen koploper Amsterdam ’78, hun eerste wedstrijd werd met 9-4 gewonnen door Amsterdam ’78.