De jeugdteams spelen zaterdag uit

Zaterdag staat de laatste wedstrijd op het programma van de voorjaarscompetitie voor de herenteams van tafeltennisvereniging Scyedam.
Het eerste herenteam moet zich nog zien te handhaven in hun eerste divisie poule. Zelf staat het team met 64 punten op de vierde plaats, zes punten voor op Sittard dat vijfde staat. Sittard krijgt zaterdag degradant Markiezaat op bezoek.
Het tweede herenteam staat met 54 punten op de vijfde plaats in hun eerste divisie poule. De achterstand op nummer vier bedraagt zeven punten, dus om zich te handhaven moet een erg grote uitslag worden neergezet: bij een 10-3 overwinning komt het team op gelijke hoogte met Shot dat al is uitgespeeld en nu op de derde plaats staat. In de onderlinge wedstrijden tegen Shot heeft het team van Scyedam betere resultaten behaald.
De jeugdteams van Scyedam spelen zaterdag hun laatste wedstrijd uit.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Hercules 1 uit Terborg;
Scyedam 2 - Docos 1 uit Leiden.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Thomas Baart, Denis Dimitrov, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope, Daniel Pava en Gabriele Vicario. De verschillen in hun eerste divisie poule zijn lange tijd erg klein geweest. De degradatie van Markiezaat is al enkele weken duidelijk en het kampioenschap gaat bijna zeker naar de verrassende promovendus Pecos uit Oegstgeest. De tweede degradant komt uit de vier overige teams. Tegenstander Hercules staat met 66 punten op de tweede plaats en kan dus met een 8-5 overwinning worden achterhaald. De uitwedstrijd tegen Hercules eindigde in een kleine 7-6 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd won Daniel drie maal, Edwin wist twee partijen te winnen en Martijn eenmaal. Denis bleef met lege handen. Gebriele en Thomas kwamen niet in actie.

De spelers van tegenstander Hercules zijn Martin Brinkhoff, Koen Hageraats, Jurgen Pastoors, Aron Sanders, Daan Sanders, Thijs Smit en Artem Zeziulin. Afgelopen zaterdag won dit team ruim met 10-3 van Hilversum.

De spelers van het tweede herenteam zijn Daria Dubenko, Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat vijfde met 54 punten en moet voor handhaving een ruime uitslag neerzetten. De uitwedstrijd tegen Docos werd zeer ruim met 3-10 gewonnen. In die wedstrijd wonnen Kees en Rob hun drie enkelspelen, Bart won twee wedstrijden en Stephan won eenmaal. Het tiende punt kwam uit het door Bart en Stephan gewonnen dubbelspel. Daniel en Daria kwamen toen niet in actie.

De spelers van tegenstander Docos zijn Russell Bates, Tjerk Buikstra, Olga Dmitrieva, Pim Huinen, Benjamin Slijper, Manfred Vastenburg en Ad Verbrugge. Dit team verloor afgelopen zaterdag nipt met 6-7 van Scylla.