Jochem de Hoop en Nermin Smajic winnen eenmaal
Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor afgelopen zaterdag met 4-2 in de uitwedstrijd tegen FvT/Visser-vdHam-Rotterdam. Jochem de Hoop kwam in deze wedstrijd weer in actie na enkele weken blessureleed. De punten voor de Schiedammers werden door Jochem de Hoop en Nermin Smajic gescoord door winst op Mitchell Alsemgeest. Laurens van Raadshooven wist niet te winnen, Jeroen Bastiaansen kwam niet in actie.

In de openingswedstrijd won Nermin Smajic de eerste game van Martin Khatchanov en kwam in de tweede met 1-4 voor. Met tien punten op rij trok Khatchanov deze game alsnog naar zich toe. Ook in de derde game begon Smajic voortvarend ditmaal met een ruime 1‑7 voorsprong, maar Khatchanov knokte zich terug en sleepte ook deze game binnen. Hiermee was de tegenstand van Smajic gebroken en kwam de thuisclub op voorsprong. In de tweede wedstrijd kon Laurens van Raadshooven alleen in de tweede game in het spoor blijven van Barry Wijers. Jochem de Hoop zorgde met een regelmatige overwinning tegen Michell Alsemgeest voor het eerste punt voor de Schiedammers. Hierdoor kwam de stand bij de pauze op 2-1 voor de thuisclub.

Na de onderbreking begon Laurens van Raadshooven prima tegen Martin Khatchanov en via een 6-9 voorsprong sleepte hij de eerste game nipt binnen. Daarna zette Khatchanov echter orde op zaken en vergrootte daarmee de voorsprong voor de Rotterdammers. Nermin Smajic zorgde voor het tweede punt voor Scyedam, waarbij hij alleen de tweede game aan Mitchell Alsemgeest moest laten. In de laatste wedstrijd verloor Jochem de Hoop de eerste twee games ruim van Barry Wijers en ook in de derde leek hij met 8-3 tegen een duidelijke nederlaag aan te lopen. De Hoop knokte echter terug en wist deze game nog binnen te halen. Wijers maakte in de vierde game echter aan de illusie van De Hoop een eind, waarmee de 4-2 eindstand op het scorebord kwam.

Gedetailleerde uitslagen:
Martin Khatchanov - Nermin Smajic: 9-11 / 11-4 / 13-11 / 11-2 / 1-0