Duidelijkheid over plaatsing bij eerste drie pas in de laatste wedstrijd.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam leed afgelopen zaterdag net als in de uitwedstrijd een 3-7 nederlaag tegen kampioen Salamanders uit Wateringen. In deze wedstrijd wonnen Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic van invaller Anton Steijn. Er had echter meer ingezeten: Laurens van Raadshooven had winstkansen in zijn wedstrijd tegen Ramshid Sedigh en Nermin Smajic maakte het kopman en ex-teamgenoot Casper ter Lüün bijzonder lastig. Met dit resultaat bezetten de heren van Scyedam de gedeelde tweede plaats in hun eerste divisie poule. Dat betekent dat in de laatste wedstrijd van deze najaarscompetitie tegen Scylla 3 in Leiden minstens vier punten moeten worden gehaald om zich te plaatsen bij de eerste drie teams in de eindrangschikking.

In de openingswedstrijd behaalde Nermin Smajic een eenvoudige overwinning op Anton Steijn. Laurens van Raadshooven stond in korte tijd met 0-2 in games achter tegen Ramshid Sedigh. Hij vocht zich echter prima terug in de wedstrijd en dwong een vijfde game af. Daarin stond hij telkens op voorsprong, maar op een 10-8 tussenstand wist hij de twee matchpoints niet te verzilveren en moest alsnog de zege laten aan Sedigh. Jeroen Bastiaansen kon pas aan het eind van de derde game aanhaken bij kopman Casper ter Lüün, die echter zijn zesde matchpoint wist om te zetten in winst. In het dubbelspel waren de teams in de tweede en derde game erg aan elkaar gewaagd. Halverwege de vierde game namen Casper ter Lüün en Ramshid Sedigh een beslissende voorsprong op Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. Laurens van Raadshooven verkleinde vervolgens de achterstand door een 3-1 overwinning op Anton Steijn.

Na de onderbreking speelde Nermin Smajic een uitstekende wedstrijd tegen Casper ter Lüün. In de eerste game boog hij een 8-10 achterstand om naar gamewinst en ook de tweede game besliste hij in zijn voordeel. In de derde game leek hij op 9-6 de winst binnen handbereik te hebben. Nu knokte Ter Lüün terug en hij won alsnog deze game en de volgende. In de beslissende game gingen de partijen lang gelijk op, maar uiteindelijk trok Ter Lüün aan het langste eind. Jeroen Bastiaansen knokte in de wedstrijd tegen Ramshid Sedigh in de derde game prima terug van een 6-10 achterstand. Uiteindelijk wist Sedigh zijn zevende matchpoint te verzilveren. Laurens van Raadshooven had vervolgens weinig kans in zijn partij tegen Casper ter Lüün. Jeroen Bastiaansen boekte daarna een regelmatige overwinning op Anton Steijn. In de laatste wedstrijd speelde Nermin Smajic een slopende partij tegen Ramshid Sedigh. Na verlies in de eerste twee games, kwam Smajic terug met winst in de derde. In de vierde game kwam Sedigh met 2‑7 voor, maar Smajic vocht zich terug. Uiteindelijk verzilverde Sedigh zijn zevende matchpoint, waarmee hij de eindstand bepaalde op 3-7.

Gedetailleerde uitslagen:
Nermin Smajic Anton Steijn 11-5 11-6 11-7 . . 1-0
Laurens van Raadshooven Jamshid Sedigh 7-11 4-11 11-6 11-8 10-12 0-1
Jeroen Bastiaansen Casper ter Lüün 7-11 8-11 12-14 . . 0-1
Bastiaansen/Smajic Ter Lüün/Sedigh 5-11 12-14 14-12 6-11 . 0-1
Laurens van Raadshooven Anton Steijn 11-3 6-11 11-8 11-7 . 1-0
Nermin Smajic Casper ter Lüün 12-10 11-8 10-12 5-11 8-11 0-1
Jeroen Bastiaansen Jamshid Sedigh 8-11 7-11 12-14 . . 0-1
Laurens van Raadshooven Casper ter Lüün 6-11 2-11 8-11 . . 0-1
Jeroen Bastiaansen Anton Steijn 11-7 11-3 11-7 . . 1-0
Nermin Smajic Jamshid Sedigh 9-11 7-11 11-7 16-18 . 0-1
Totaal 3-7

Afgetekende zege reserves Scyedam
De reserves van Scyedam behaalden zaterdag een afgetekende 9-1 overwinning op ATTC Evo-Repro uit Alphen aan den Rijn. In deze wedstrijd bleven Remco van der Does en Mark Spaargaren met drie enkelspeloverwinningen ongeslagen. Alleen Thomas Baart moest eenmaal buigen en wel bij een 7-0 voorsprong voor Ricardo van der Boor. Het negende punt kwam uit het door Thomas Baart en Remco van der Does gewonnen dubbelspel.

Damesteam Scyedam stelt plaats bij eerste drie veilig
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde zaterdag een 7-3 overwinning op de reserves van De Treffers uit Roelofarendsveen. Met deze overwinning is een plaats bij de eerste drie teams in de eindrangschikking van hun eerste divisie poule zeker gesteld, waardoor in het voorjaar met de nummers 1 t/m 3 van de andere eerste divisie poule kan worden gestreden om promotie naar de eredivisie. Grootste aandeel in de overwinning had Patricia Smith die haar drie enkelspelen won, Sandra Meeuwsen deed daar met tweemaal winst weinig voor onder en samen wonnen zij het dubbelspel. Charell Schoonbrood moest tweemaal in vijf games buigen en zorgde met winst in haar laatste enkelspel tegen Marise Kasteleyn voor het zevende punt voor de thuisclub.