Dames voor het eerst alleen aan kop

Aanstaande zaterdag spelen de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam een thuiswedstrijd. Het damesteam is daarin volop in de race om via het kampioenschap direct te promoveren naar de eredivisie. Voor heren 1 raakt een mogelijke promotie naar de eredivisie steeds verder uit beeld.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 12.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam heren 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam heren 2 - HTC 1 uit Hoofddorp.
Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - Avanti 5 uit Hazerswoude Dorp.

Het damesteam van Scyedam bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de eerste return van deze voorjaarscompetitie werd afgelopen zaterdag met 4-6 gewonnen bij Dedemsvaart. Hierdoor komen de dames voor het eerst alleen op kop in hun eerste divisiepoule met 39 punten uit zes wedstrijden. De voorsprong op directe concurrent De Treffers bedraagt twee punten.
Avanti staat met 30 punten op de vierde plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Hazerswoude Dorp bestaat uit de speelsters Lenny van der Meer, Linda Morssink, Rian Nijdam, Christel Petiet en Annefleur Trel.

De spelers van het eerste herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Door nederlagen in de laatste twee wedstrijden is het team afgezakt naar de vijfde plaats in de voorlopige tussenstand. Uit de zes gespeelde wedstrijden zijn 27 punten behaald. Daarmee bedraagt de achterstand vijf punten op Avanti, dat op de tweede plaats staat die recht geeft op een beslissingswedstrijd om promotie. Het team van Avanti bestaat uit Leon van Boven, Simon Goessens, Steffen Greup en Frank Hollak.

Het tweede herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Met 19 punten uit zes wedstrijden staan de reserves van Scyedam zesde en laatste in de voorlopige tussenstand in hun derde divisie poule. De achterstand op FvT en HTC die op een gedeelde vierde plaats staan, is opgelopen tot tien punten.