Vorige week vond in Italië de Lignano Para Open plaats. In het individueel toernooi bij de dames klasse 7 behaalde Kelly van Zon een zilveren medaille. In de finale moest Kelly in de vijfde game met 9-11 haar meerdere erkennen in Thu Kamkasomphou uit Frankrijk. Daarna werd het teamtoernooi gespeeld waarin Kelly met haar teamgenote Daniëlle de Jong de finale met 3-1 won van het koppel Jennifer Marques Parinos en Danielle Rauwen uit Brazilië. Cruciaal in de wedstrijd was de winst in het dubbelspel: Kelly en Daniëlle wisten een 8-10 achterstand in de beslissende vijfde game om te buigen naar een 17-15 overwinning. Het winnende punt kwam van het bat van Kelly in haar wedstrijd tegen Marques Parinos.
Kelly kan dus terugkijken op een zeer geslaagd optreden in het Italiaanse Lignano.