Alleen Nermin Smajic wint driemaal

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam ging afgelopen zaterdag teleurstellend met 3-7 onderuit in de thuiswedstrijd tegen Disnierats uit Heerhugowaard. Alle punten voor de thuisclub kwamen van het bat van Nermin Smajic die zijn drie enkelspelen won. Jeroen Bastiaansen en Laurens van Raadshooven bleven met lege handen.

In de openingswedstrijd kon Jeroen Bastiaansen pas in de derde game aanhaken bij Stefan Heijnis, hij wist echter een 9-7 voorsprong niet te verzilveren. Nermin Smajic had vervolgens vooral in de tweede game moeite met tegenstander Mark Bek: na een 0-6 achterstand en het tweemaal wegwerken van een gamepoint, trok hij alsnog aan het langste eind. Laurens van Raadshooven leed tegen Marco Gerritse een regelmatige nederlaag. In het dubbelspel kwamen Bastiaansen en Smajic niet verder dan eenmaal gamewinst. De twee eerste games in de wedstrijd van Nermin Smajic tegen Stefan Heijnis waren spannend en de partijen bleven in evenwicht. Daarna stelde Smajic echter orde op zaken, waarmee de stand bij de pauze op 2-3 kwam voor de bezoekers.

Na de onderbreking kwam Jeroen Bastiaansen niet verder dan eenmaal gamewinst op Marco Gerritse. Laurens van Raadshooven toonde vervolgens zijn veerkracht in de derde game tegen Mark Bek. Na een 7-10 achterstand sleepte hij deze game alsnog binnen. Verder liet Bek het echter niet komen, waarmee de bezoekers verder uitliepen. Tegen Marco Gerritse won Nermin Smajic de eerste twee games overtuigend. Gerritse vocht zich terug, won de derde game nipt en kwam in de vierde game het eerst op gamepoint. Smajic zorgde echter met drie punten op rij voor zijn derde winstpartij van de dag. Na ruim verlies in de eerste game, kwam Laurens van Raadshooven prima terug. Nadat deze tweede game toch naar Heijnis ging, was zijn weerstand gebroken. In de laatste wedstrijd waren de partijen goed aan elkaar gewaagd. Bij een 1-1 stand in games kwam Jeroen Bastiaansen in de beide volgende games op gamepoint; deze werden door Mark Bek echter weggewerkt, waarmee de eindstand werd bepaald op 3-7.

Gedetailleerde uitslagen:
Jeroen Bastiaansen - Stefan Heijnis: 8-11 4-11 9-11 . . 0-1
Nermin Smajic - Mark Bek: 11-8 14-12 11-8 . . 1-0
Laurens van Raadshooven - Marco Gerritse: 4-11 8-11 6-11 . . 0-1
Bastiaansen/Smajic - Bek/Gerritse: 8-11 4-11 11-5 7-11 . 0-1
Nermin Smajic - Stefan Heijnis: 12-10 12-14 11-6 11-7 . 1-0
Jeroen Bastiaansen - Marco Gerritse: 8-11 11-5 9-11 5-11 . 0-1
Laurens van Raadshooven - Mark Bek: 4-11 10-12 14-12 8-11 . 0-1
Nermin Smajic - Marco Gerritse: 11-6 11-6 9-11 12-10 . 1-0
Laurens van Raadshooven - Stefan Heijnis: 3-11 14-16 7-11 . . 0-1
Jeroen Bastiaansen Mark Bek 8-11 11-9 10-12 11-13 . 0-1
Totaal 3-7

Reserves Scyedam winnen van koploper
De reserves van Scyedam behaalden een prima 6-4 overwinning op koploper DOV uit Heerhugowaard. Grootste aandeel in de zege had jeugdspeler Thomas Baart, die met zijn 14 jaar intussen is uitgegroeid tot kopman van het team. Thomas Baart won zijn drie enkelspelen, waarbij vooral de overwinning op de nog ongeslagen Lennart Bloothoofd aansprak. Samen met Mark Spaargaren zorgde hij in het dubbelspel voor het zesde punt voor de thuisclub. De overige twee punten kwamen op naam van Dario Prodanovic en Mark Spaargaren, die allebei hun enkelspel wonnen van Jelle Rhee.